Het Wiki Week Nieuws

Deze week in het Wiki Week Nieuws (1Juli 2009) 1e editie
Het Nieuws:
Vliegtuig neergestort
Trein ontploffing in Italie

School Nieuws:
2 Juli meesters en juffen dag Cowboys en Indianen
Schoolverlaters terug van school kamp

Sport:
vv de Valk - PSV
Hockey EK in zicht

Het Nieuws:

trein omploffing in italie

Door een ramp met een met gas geladen trein zijn in de nacht van maandag op dinsdag in het Toscaanse Viareggio zeker dertien doden en vijftig gewonden gevallen. Enkele gebouwen zijn ingestort. Duizend mensen zijn geëvacueerd. Dit heeft het Italiaanse persbureau ANSA gemeld.

Een andere getuige vertelt: ,,Ik zag mensen uit hun auto vluchten, terwijl ze hun brandende kleren van hun lijf trokken, sommigen trokken stukken huid eraf.” Een omwonende had het over apocalyptische taferelen.

Vlammenzee

Van de gewonden zijn 36 er ernstig aan toe. De toestand van vijftien mensen is kritiek. Onder hen zijn twee kinderen. Bij enkele zwaar gewonden is meer dan 90 procent van het lichaamsoppervlak verbrand. De meeste doden zijn nog niet geïdentificeerd. Enkele stoffelijke overschotten zijn volledig verkoold. Ook van sommige gewonden is de identiteit nog niet bekend.

De explosie was zo krachtig dat de vlammenzee huizen aan een nabijgelegen straat heeft getroffen. Twee gebouwen zijn door de kracht van de explosie ingestort; andere zijn ernstig beschadigd. De hulpdiensten in de Toscaanse kustplaats zijn massaal uitgerukt. De omgeving van het station is ontruimd.

Vliegtuig neergestort

'Gecrashte Airbus stortte brandend in zee'
30-06-2009 | Door: DAG

Er was van alles mis met het neergestorte toestel van Yemenia, een 'cowboymaatschappij.'

Het verongelukte vliegtuig van Yemenia stond in brand, toen het bij de Comoren in de Indische Oceaan stortte. Dat heeft een ooggetuige dinsdag gemeld. De vrouw zag vlammen uit het toestel komen, liet een Comorese regeringswoordvoerder dinsdag weten.

Cowboymaatschappijen

Volgens activisten in de Franse havenstad Marseille worden inzittenden als vee behandeld op vluchten tussen Jemen en de Comoren. Ze betitelen de luchtvaartmaatschappijen die daar actief zijn als ,,cowboymaatschappijen”. ,,Ze behandelen mensen als vee, ze houden zich niet aan de tijd en er zijn altijd technische mankementen”, zei de woordvoerder van SOS reizen naar de Comores.

Franse transportautoriteiten (DGAC) hebben in 2007 meerdere gebreken geconstateerd aan de Airbus die dinsdag in de Indische Oceaan is gestort. De Franse autoriteiten hielden Yemenia nauwlettend in de gaten, liet de Franse minister van Transport, Dominique Bussereau, dinsdag weten.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License